Lakkovaroitus varhaiskasvatukseen 23.5 - 24.5

SuPer on antanut tänään lakkovaroituksen yksityiselle sosiaalipalvelualalle. Lakkovaroituksen piirissä ovat yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta (SOSTES) noudattavat kohdennetut varhaiskasvatuksen yritykset. Lakko on ilmoitettu alkavaksi 23.5.2023 kello 00:01 ja päättyväksi 24.5.2023 kello 23:59.

Lakkovaroituksen piirissä ovat ilmoitetuissa yksiköissä kaikki työsopimussuhteiset SuPerin jäsenet, joiden työsuhteissa sovelletaan yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta. Kyseisissä lakkokohteissa yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksen piirissä tehtävä työ on lakonalaista työtä.

▶️ Lue lisää: https://www.superliitto.fi/viestinta/tiedotteet-ja-kannanotot/super-on-antanut-lakkovaroituksen-yksityiselle-sosiaalipalvelualalle-lakkovaroituksen-piirissa-kohdennetut-varhaiskasvatuksen/
▶️ Katso lakko-ohjeet: https://www.superliitto.fi/tyoelamassa/neuvottelukierros/sostes-lakko-ohjeet/